سرویس و نگهداری
با استفاده از سرویس PM میتوان از وقوع خرابی ها پیشگیری کرد و همچنین خرابیهای احتمالی پیشرو را در زمان مناسب پیشبینی کرد ...
PM چیست؟
مجموعه فعالیت ها و روش های منظم و دوره ای است که به منظور بررسی وضعیت موجود ، به روز رسانی و حفظ تجهیزات در شرایط مطلوب ، انجام می شود. به نحوی که افزایش بهره وری و کاهش فرسایش تجهیزات و در نتیجه کاهش هزینه های سنگین خرید ، ایجاد روشی سیستماتیک و تعمیرات قطعه برای مجموعه به حداقل برسد. هدف اصلی نظام نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه جهت کنترل وضعیت تجهیزات و دستگاه های موجود و بهینه کردن توانایی های آن ها به منظور رسیدن به حداکثر کارایی و کاهش نرخ خرابی و از کارافتادگی آن ها است ، از طرفی دست یابی به اهداف دیگری نیز در کنار رسیدن به هدف اصلی فوق ، مورد نظر می باشد.
هدف از اجرای PM را می توان به موارد ذیل خلاصه نمود.
1- افزایش دوره عمر مفید دستگاه ها و تجهیزات
2- افزایش قابلیت اطمینان دستگاه ها و تجهیزات
3- افزایش کارایی کل تجهیزات
4- کاهش تعمیرات اتفاقی دستگاه ها و ماشین آلات
5- کاهش هزینه های تعمیرات تکراری و متوالی و در نتیجه استفاده بهتر از قطعات یدکی
6- کنترل توقفات و جلوگیری از خرابی های عظیم به دلیل بروز یک اشکال جزئی
7- افزایش کیفیت راهبری و جلوگیری از اتلاف وقت و جلوگیری از فراموشی برخی از تعمیرات در زمان توقف